Organisatie en bestuur

SUEZ Recycling & Recovery in Nederland telt 2.032 medewerkers (stand: eind 2017). Het merendeel werkt vanuit een veertigtal vestigingen, verspreid over het land, en in verschillende onderdelen. Vanuit het hoofdkantoor in Arnhem zet de Country Board de lijnen uit.

Met de 40 vestigingen is voor onze inzamelactiviteiten een landelijke dekking gerealiseerd. Deze inzamelactiviteiten worden aangestuurd binnen een Regio Noord en een Regio Zuid. De regio’s kennen hun eigen directie en management. De regiodirecteuren zijn vertegenwoordigd in de Country Board. Binnen de regio’s kennen we een viertal clusters die zijn opgedeeld in een viertal rayons. Aan de hand van deze rayonstructuur zorgen we ervoor dat we onze dienstverlening dicht bij onze klanten kunnen uitvoeren. De rayons worden geleid door een rayonmanager die verantwoording aflegt aan de regiodirecteur.

Naast inzameling van niet-gevaarlijk afval kent de onderneming operationele onderdelen als Processing (sorteren en bewerken), IGA (Inzameling Gevaarlijk Afval), Riool Services, Treatment (verwerking gevaarlijk afval) en ReEnergy (energie-uit-afval).

Country Board

De Country Board vormt de centrale directie van SUEZ Recycling Recovery in Nederland. Deze directie rapporteert aan de Extended Management Board van SUEZ Benelux & Germany en bestond in 2017 uit de volgende leden:

  • Freek Bakker (47), directeur operations & hr

Na zijn studie Human Resources aan de Rotterdam School of Management (RSM) bekleedde Freek Bakker management- en directiefuncties bij verschillende ondernemingen. In 2009 werd hij Directeur Human Resources, in 2014 Director Operations en sinds eind 2016 combineert hij de functie van Directeur Human Resources met een aantal operationele portefeuilles; onder meer op het gebied van Plastics en SUEZ Riool Services.

  • Wieger Droogh (45), algemeen directeur (en fleet & logistics tot 1 april 2018, zie onder)

Na zijn studie Business Economics aan de Erasmus Universiteit startte Wieger Droogh zijn carrière bij IBM en daaropvolgend het Openbaar Ministerie. In 2008 koos hij voor SUEZ (SITA), eerst als manager Operations om daarna Directeur Sales & Operations te worden. Sinds 2011 is hij algemeen directeur en geeft daarnaast (2017) leiding aan de afdeling Fleet & Logistics. Wieger Droogh is vanuit zijn rol als algemeen directeur Nederland ook lid van de Extended Management Board van SUEZ Benelux & Germany.

  • Serge Flantua (47), directeur sales

Serge Flantua studeerde Bedrijfseconomie aan de Universiteit van Tilburg en startte daarna als Manager Shared Services bij SUEZ (SITA) in Nederland. Daarna was hij Financieel Manager bij de Duitse zusteronderneming om later Directeur Shared Services van SITA Northern Europe Waste Services te worden. Vanaf medio 2014 bekleedde hij de functie van Directeur Finance van de Nederlandse onderneming. Sinds oktober 2016 is hij Directeur Sales.

  • Nout van Kempen (41), directeur material resource management

Nout van Kempen geeft sinds 2013 leiding aan de afdeling Material Resource Management in Nederland. Sinds eind 2016 is hij ook eindverantwoordelijk voor SUEZ Inzameling Gevaarlijk Afval. Na zijn opleiding aan de Hogeschool Arnhem werkte hij in chronologische volgorde bij Vodafone als Controller, bij Hewlett Packard als Remarketing Controller en Commercial Controller en bij SITA (SUEZ) als International Business Controller.

  • Annie de Loijer (38), directeur marketing (sinds mei 2017)

Sinds mei 2017 geeft Annie de Loijer (38) leiding aan de afdeling Marketing. Eerder werden marketing en sales aangestuurd vanuit een enkele directiefunctie. Annie de Loijer startte na haar studie Internationale Bedrijfskunde te Maastricht haar loopbaan in marketing bij Sara Lee. Daarna volgden diverse marketingfuncties bij internationale FMCG-bedrijven (FrieslandCampina, OranginaSchweppes, Mondelez). Daar was zij verantwoordelijk voor strategie, innovatie en communicatie. Voordat ze in dienst trad bij SUEZ, werkte ze vier jaar op interim-basis.

  • Roger Versluis (47), regiodirecteur zuid

Roger Versluis heeft een langjarige carrière in het afvalmanagement achter de rug. Deze begon na zijn studie Bedrijfskunde aan de Hogeschool Delft. Sinds 1992 vervulde hij leidinggevende functies in afvalmanagement en –transport. In 2010 werd hij Directeur Fleet & Logistics. Sinds eind 2016 is hij eindverantwoordelijk voor het reilen en zeilen van de regio Zuid.

  • Jan de Vroe (51), regiodirecteur noord

Na zijn hogere beroepsopleiding Facilitaire Dienstverlening in Wageningen begon Jan de Vroe als vertegenwoordiger bij BFI. Deze onderneming ging later op in onze huidige onderneming. Zijn loopbaan vermeldt sindsdien functies als bedrijfsleider, vestigingsdirecteur, districtsdirecteur, regiodirecteur (kleinere regio), en Regiodirecteur Noord.

  • Remko Walsweer (38), directeur finance

Remko Walsweer is sinds november 2016 werkzaam als Directeur Finance van SUEZ Nederland. Hij begon zijn loopbaan bij Friesland Campina waar hij verschillende financiële functies vervulde (als laatste: Business Group Controller Europe). Sinds 2011 werkt hij bij SUEZ. Remko heeft het Hoger Economisch en Administratief Onderwijs (HEAO) te Arnhem afgerond, waarna hij Master of Science in Controlling (Master) aan de Nyenrode Business Universiteit studeerde. Aan deze universiteit heeft hij tevens zijn diploma Register Controller (Executive Master of Finance and Control – Post Master) behaald.

Verandering in 2018

Per 1 april 2018 trad Iwan te Winkel (44) aan als directeur fleet & logistics.

Na zijn studie Bedrijfskunde aan de Universiteit van Amsterdam ging Iwan aan de slag als organisatie-adviseur. In deze functie hield hij zich bezig met privatiserings- en veranderingstrajecten bij lokale overheden, ministeries en multinationals. Daarna vervulde hij diverse managementfuncties, waarvan de laatste als Directeur Logistiek bij Raab Karcher. Vanaf 1 april 2018 is hij werkzaam in de functie van Directeur Fleet & Logistics.