Normen en waarden bepalen cultuur en identiteit, ook die van een organisatie. Een herkenbare, gedeelde cultuur maakt dat we krachtiger en sneller onze ambities kunnen verwezenlijken.

SUEZ Group stelt dat alle SUEZ ondernemingen het goede voorbeeld moeten geven met betrekking tot bedrijfsethiek. Zij doen dit door de internationale richtlijnen voor ethisch zakendoen na te leven zoals staat omschreven in het Ethics Charter van SUEZ.
Meer dan ooit zijn in 2015 onze ethische gedragsregels uitgedragen, onder meer door het instellen van een nieuwe Richtlijn Ethiek in Commerciële Relaties voor alle managementleden en salesmedewerkers. Van hen wordt verwacht dat ze deze richtlijn (en andere gedragsregels) kennen en (letterlijk) onderschrijven. Ook volgen deze medewerkers in 2016 een training die helpt om te gaan met de verschillende dilemma’s die ze tegenkomen in hun commerciële contacten.

De vergrote aandacht voor de ethische gedragsregels wordt gemotiveerd doordat in 2015 alle ondernemingen wereldwijd dezelfde naam (SUEZ) zijn gaan dragen, en we daarmee nog meer verantwoordelijk werden voor elkaars reputatie.

Kernwaarden

In 2015 zijn we met elkaar in gesprek gegaan over de kernwaarden van onze Nederlandse organisatie. Welke waarden zijn nu kenmerkend voor onze organisatie? Welke passen bij ons? Welke streven we na?

Onze kernwaarden vormen de basis van ons dagelijks werk en ze geven richting aan ons handelen. De vier kernwaarden die we hebben vastgesteld zijn:

Samen

We willen samen winnen, gaan samen voor het beste resultaat. Maar meer dan dat: we willen ook samen – met de klant – de beste oplossing vinden voor zijn vraag.

Verantwoordelijk

Wij willen verantwoordelijkheid nemen én geven, daar waar het kan. En heel concreet staat deze waarde voor ‘we doen wat we beloven’; de mantra die we al jaren hebben.
Een consequentie hiervan is dat we elkaar en anderen (in het bijzonder opdrachtgevers) alleen toezeggingen doen die haalbaar zijn. En mocht een toezegging dan toch niet haalbaar blijken, dan zijn we daar duidelijk over.

Ondernemend

We zoeken en pakken kansen die passen bij onze missie en onze business. En communiceren pro-actief, over onze visie, ambities, inzet en business.

Energiek

Met onze inzet geven we elkaar energie. En energie krijgen van wat we doen en tot stand brengen. Zo maken we elkaar en elkaars werk beter, hebben we betere resultaten, en blijven we er vitaler bij. En als we dat intern goed doen, zal dit ook zijn werking hebben naar onze opdrachtgevers en andere partners.

Delen:
FacebookTwitterLinkedInWhatsApp

Gerelateerde artikelen